Paavo Nurmi Games on Turussa vuosittain järjestettävä yleisurheilutapahtuma, joka kokoaa Turun Urheilupuistoon yleisurheilumaailman kirkkaimpia tähtiä ympäri maailmaa. PNG:n tavoite on selkeä: pääsy Timanttiliigaan kaudella 2029. Työ kohti tavoitetta aloitetaan mm. brändiuudistuksella, ja siihen kumppaniksi on valittu Nitro Group.
Nitron ja Paavo Nurmi Gamesin yhteistyö käynnistyy brändistrategian ja visuaalisen identiteetin suunnittelulla. Kokonaisuus pitää sisällään myös markkinointiviestinnällisiä elementtejä.
– Lähdemme virittämään Paavo Nurmi Gamesin brändiä ja identiteettiä jo nyt timanttiselle tasolle: itseään isommaksi, sankariaan kunnioittaen, kertoo Nitron vastaava luova johtaja Eka Ruola.
– Tavoite on suuri ja niin on ajattelummekin: on tärkeää, että alamme jo nyt käyttäytyä Timanttiliigan arvoon ja kokoon kuuluvalla tavalla.
Kumppanuus virisi Paavo Nurmi Gamesista vastaavan PN Turku Oy:n ja Nitron keskustelujen pohjalta, joissa löydettiin nopeasti yhteinen päämäärä.
– Nitro vakuutti meidät paitsi poikkeuksellisella luovalla osaamisellaan myös strategisella kyvykkyydellä ymmärtää brändin kehittämisen merkitys suhteessa isoon päämääräämme. Odotamme yhteistyöltä paljon, PN Turku Oy:n toimitusjohtaja Jari Salonen sanoo.
Nitro on alkujaan turkulainen markkinointitoimisto. Oman kaupungin näkyvyyden nostaminen myös urheilurintamalla saa aikaan positiivista painetta.
– Turku on Nitrolle tärkeä paitsi toisena kotikaupunkina myös asiakkaana. Ja Paavo Nurmi Games on Turulle tärkeä. Meille on paitsi erityisen luonnollista myös erinomaisen riemastuttavaa päästä rakentamaan Paavo Nurmi Gamesista kansainvälisen tason urheilu- ja tapahtumabrändiä. Tämä on haasteena poikkeuksellinen, ja rima on korkealla, Ruola jatkaa.