Löfbergs on perinteikäs ruotsalainen kahvibrändi, mutta Suomen markkinoilla se on ollut pitkään haastajan asemassa. Tunnettuuden kasvattamiseksi ja kilpailijoista erottumiseksi brändi on lähtenyt rohkeasti hakemaan laajaa näkyvyyttä ja sitoutuneisuutta sosiaalisessa mediassa. Nitro on auttanut Löfbergsiä nousemaan oikeanlaisen sosiaalisen median strategian avulla paitsi kilpailijoiden rinnalle myös ohi – erityisesti nuoremman kohderyhmän keskuudessa.
Sosiaalisen median kanava- ja sisältöstrategia
Sosiaalisen median sisällöntuotanto
Konsepti- ja kampanjasuunnittelu
Vaikuttajamarkkinointi
Maksettu mainonta
Kuluttajat etsivät inspiraatiota, suositteluja ja tarinoita digitaalisista kanavista ennen kuin tekevät päätöksiä. Ilman vahvaa sosiaalisen median strategiaa kahvibrändillä voi olla vaikeuksia luoda yhteyttä yleisöönsä ja erottua kilpailijoista kaupan hyllyltä.
Löfbergsille on rakennettu vahva sosiaalisen median strategia osana muuta digimarkkinointipalettia. Jokainen kanava – Instagram, Facebook, Pinterest ja TikTok – ja niissä tehtävät toimenpiteet on valittu tarkasti tavoittamaan eri kohderyhmiä sekä tukemaan Löfbergsin brändimielikuvaa trendikkäänä, yhteisöllisenä, ajassa kiinni olevana ja innovatiivisena kahvitoimijana.
Löfbergsin viestintä somessa rakentuu tarinankerronnan, yhteisön luomisen ja samaistuttavuuden ympärille – onhan kahvi osa jokaisen suomalaisen päivittäistä arkea. Brändi ei vain mainosta tuotteitaan, vaan rakentaa syvempiä merkityksiä vahvistaen kahvikulttuuria.
Visuaalisuus on tärkeää: trendikkäät kahvireseptit, kahvihetkien tunnelmalliset kuvat ja lifestyle-sisällöt asemoivat Löfbergsin inspiraation lähteeksi kahvin ystäville. Sisällöt optimoidaan kanavakohtaisesti, jolloin tavoitamme laajan, kahvia rakastavan kohdeyleisön vannoutuneesta kahvikuluttajasta nuorempaan kahvituotteiden käyttäjään.
Löfbergs hyödyntää monipuolisesti vaikuttajia sekä vaikuttajatapahtumia, joiden kautta brändi saa jalansijaa myös niissä segmenteissä, joissa perinteinen mainonta ei saavuta haluttua kohderyhmää.
Esimerkiksi yhteistyö Tubecon- ja Esports-tapahtumien sekä niissä viihtyvien vaikuttajien kanssa on ollut tehokas tapa tavoittaa nuoret aikuiset sekä ready to drink- ja kofeiinituotteita kuluttavat videopeliharrastajat. Jokainen vaikuttajayhteistyö on strategisesti harkittu ja kohderyhmälleen relevantti.
Strategisen some-näkyvyyden, huolellisen sisältöoptimoinnin ja vaikuttajayhteistöiden myötä Löfbergsin sisältöjen vuorovaikutus sen sosiaalisen median kanavissa on kasvanut viimeisen kahden vuoden aikana 95 %.
Meillä kohtaavat äärimmäisen vahva liiketoimintalähtöinen strategia- ja konseptiosaaminen sekä markkinointitoimenpiteiden huippulaadukas toteutus kanavasta riippumatta.
Asiantuntijamme hallitsevat strategialähtöisen brändityön, luovan tarinankerronnan sekä monikanavaisen markkinointiviestinnän huikeaa teknologia- ja tuotanto-osaamista unohtamatta.
Palvelussamme korostuvat asiakkaidemme mukaan sitoutuneisuus, hyvä hinta-laatusuhde sekä markkinoiden kärkeä oleva projektijohto. Ei hullummin sanottu heiltä.
Head of Growth