Eleplant on Suomessa valmistettu, täysin kasvipohjainen vaihtoehto voille. Uutuustuote on jo vallannut mukavasti jalansijaa markkinassa, ja tuotekehitys on jatkunut voimakkaana. Tämän myötä myös verkkopalvelua oli tarpeen kehittää vastaamaan paremmin kehittyvän ja monipuolistuvan brändin tarpeita.
Eleplantin verkkopalvelu oli alun perin suunniteltu vain kahden tuotteen lanseeraukseen, ja tuoteperheen kasvaessa se ei enää palvellut toivotulla tavalla. Ulkoasu ja käyttöliittymä olivat visuaalisesti näyttäviä ja mukailivat erottuvaa brändiä. Käytettävyys oli kuitenkin jäänyt osin visuaalisen ilottelun varjoon, ja sivuston päivittäminen oli haastavaa.
Uusien tuotteiden esittely sivustolla oli vaikeaa, eikä sisällönhallinta ollut riittävän sujuvaa. Aiempi toteutus ei myöskään mahdollistanut riittävän monipuolista sisällöntuotantoa.
Lisäksi käyttäjän ohjaamisessa ja mobiilikäytettävyydessä oli haasteita. Jopa 89 % käyttäjistä laskeutui sivustolle mobiililaitteella, mikä haluttiin huomioida paremmin käytettävyydessä.
Käyttöliittymän kehitystyötä vietiin eteenpäin tiiviisti yhdessä asiakkaan kanssa kartoittaen uusia tarpeita ja aiempia haasteita. Tavoitteina oli parantaa palvelun mobiilikäytettävyyttä ja mahdollistaa skaalautuvuus: kasvutavoitteiden ollessa korkealla myös verkkopalvelun on kasvettava mukana.
Lisäksi sivustolle haluttiin tuoda monipuolisempaa sisältöä – näin voitiin vaikuttaa sisällön hakukonelöydettävyyteen ja varmistaa, että sivusto palvelee kuluttajia mahdollisimman hyvin. Myös aiemmin luotuja some-sisältöjä haluttiin hyödyntää paremmin ja lisätä sivustolle aktiivisesti päivittyvää, brändikokemusta vahvistavaa sisältöä.
Toimiva rakenne ja intuitiivinen käyttöliittymä nostavat tuotteet esiin ilman ylimääräistä kikkailua. Sivusto on suunniteltu mobiili edellä ja rakennettu niin, että sitä on helppo kehittää eteenpäin tarpeiden muuttuessa.
Victoria Nord, Brand manager, Bunge Finland OyNitro ymmärsi syvällisesti verkkosivujemme kipukohdat, ja heidän ammattitaitoinen tiiminsä ratkaisi haasteet innovatiivisella tavalla. He suunnittelivat parannukset ja lisäykset kunnioittaen olemassa olevaa visuaalista ilmettämme ja sivuston rakennetta ja sovittivat ne saumattomasti nykyiseen rakenteeseen. Lopputuloksena käyttökokemus parani merkittävästi, ja sivusto mahdollistaa nyt uuden, kiinnostavan sisällön lisäämisen tavalla, joka ei aiemmin ollut mahdollista.
Eleplantin sivuston uudistuksessa hyödynnettiin modulaarisuutta: olemassa olevia komponentteja käytettiin mahdollisimman paljon, ja uudet komponentit ja niistä syntyneet kokonaisuudet suunniteltiin monikäyttöisiksi.
Sivuston teknisestä toteutuksesta vastasi asiakkaan oma tekninen kumppani, joten yhteistyön merkitys korostui projektin aikana. Komponentit ja suunnitelmat dokumentoitiin design systemiin, jotta ne ovat helposti kaikkien osapuolien käytettävissä ja lopputulos on yhtenäinen.
Uudistus suunniteltiin tukemaan myös tulevia kehitystarpeita: modulaarisuuden ja dokumentaation ansiosta jatkokehitys ja ylläpito on helppoa tuoteperheen kasvaessa edelleen. Näin verkkopalvelu on kokonaisuudessaan pitkäikäisempi ja tarjoaa enemmän vastinetta asiakkaan investoinnille.
Haluamme varmistaa, että brändisi kohtaa asiakkaansa saumattomasti ja tehokkaasti. Keskitymme loppukäyttäjäkokemuksen muotoiluun ja toteutukseen, aina asiakkaan liiketoiminnallisia tavoitteita ohjenuoranamme käyttäen.
Kohderyhmien löytäminen ja ohjaaminen kohti toivottuja tuloksia
Olipa kyse koko ostopolun hallinnasta tai tietyn osa-alueen, kuten verkkopalvelun tai digimarkkinoinnin kehittämisestä, me autamme kohderyhmien tavoittamisessa ja ohjaamisessa kohti haluttuja toimenpiteitä.
Vahva digimarkkinoinnin ja digitaalisten palveluiden asiantuntemus
Hybridipalvelutarjoomamme kattaa mm. digitaalisen markkinoinnin, verkkopalveluiden UX/UI-suunnittelun ja teknisen toteutuksen sekä analytiikan hyödyntämisen. Valitsemme teknologiat aina tarpeiden mukaan, mutta korkeasta laadusta emme tingi.
Head of Growth