ESG, ECGT, GCD, CSRD ja ESRS. Direktiivien ja standardien taistelussa aito vastuullisuus ja luova tarinankerronta voittavat. Vastuullisuus on kaikkien huulilla, viherpesun ja ympäripyöreiden ympäristöväittämien aika on ohi. Nyt kannattaa viimeistään ryhtyä sanoista tekoihin. Nitron Eka Ruola ja Saara Kemiläinen kertovat miksi - ja ennen kaikkea, miten.
Miten onnistua vastuullisessa markkinoinnissa niin, että yritys ei pelkästään noudata nykyisiä ja tulevia direktiivejä, vaan vastuullisuus siivittää menestystä?
Millaista vastuullisuusviestintää kannattaa tehdä tilanteessa, jossa 57 % kuluttajista ei luota yritysten esittämiin ympäristöväittämiin?
Mitä vastuullinen markkinointi tarkoittaa konkreettisesti osana strategiaa? Entä päivittäisessä tekemisessä?
Miksi brändin kannattaa kertoa myös vastuullisuusmatkasta ja vaikeuksista, ei vain perille pääsemisestä?
Nitron vastaava luova johtaja Eka Ruola ja Lead Designer Saara Kemiläinen syleilevät markkinoinnin monia mahdollisuuksia vastuullisen ostamisen aikakaudella tunnin mittaisessa vastuullisen markkinoinnin katsauksessa. Se on mainio tehostartti uuden ajan vastuulliseen markkinointiin, sen sudenkuoppiin ja onnistumisen edellytyksiin yritysten päättäjille ja markkinoinnista vastaaville.
Vastuullinen markkinointi -tehostartissa pureudutaan mm. näihin asioihin:
Termistö, EU-direktiivit ja muutosvoimat.
Vastuullisen markkinoinnin taloudelliset, fyysiset, psykologiset ja eettiset vaikutukset.
Vastuullisen markkinoinnin haasteet.
Vastuullisuusteot ja luovan tarinankerronnan tärkeys.
"Tämä vuosikymmen on aidosti ensimmäisen vastuullisen ostamisen vuosikymmen. Ihminen on tulossa tarkemmaksi kuin koskaan aikaisemmin. Brändien luovassa tarinankerronnassa tämä ei ole uhka, vaan todellinen mahdollisuus – ja meillä on lukuisia vaihtoehtoja, miten asiaan tarttua. Markkinoinnin viides P taitaakin olla Planet."
Chief Creative Officer
"Käsitys vastuullisuudesta muuttuu samalla, kun sitä kohti kuljetaan. Tarvitsemme tulevaisuudessa syvempää ymmärrystä tulevien sukupolvien tarpeista sekä siitä, miten eri tarpeet kytkeytyvät toisiinsa. On tärkeää huomioida, kuinka vastuuta kannetaan yhdessä eri toimijoiden kesken."
Head of Social and Sustainability
Ota ensimmäinen askel sanoista tekoihin. Jätä yhteystietosi, niin asiakkuusjohtajamme Tuire Huhta on sinuun yhteydessä.
Chief Executive Officer