Volkswagen Huuhkajat-mallisto
Miten Volkswagen ajoi halutuimpien automerkkien ykköspaikalle? Reitillä oli muutama haaste. Keväällä 2021 autojen myynti oli epävakaata, korona aiheutti epävarmuutta ja komponenttipula pidensi toimitusaikoja. Kiinnostus sähköautoihin oli kasvusuunnassa, mutta myös perinteisempien diesel- ja bensiinimallien kysyntää haluttiin ylläpitää. Yhdessä vauhditimme sähkö-, hybridi- ja bensiiniautojen kysyntää, aktivoimme suomalaisia autokaupoille ja raivasimme esteet Volkswagenin matkalta Suomen rakastetuimmaksi automerkiksi.
Konsepti- ja kampanjasuunnittelu
Monikanavakampanjan toteutus
Konversiopisteiden monitorointi ja optimointi
Verkkopalvelun landing pagen suunnittelu, tuotanto ja optimointi
Ratkaisu
Volkswagen kuljettaa Suomen jalkapalloperhettä
Suomen rakastetuin urheilulaji liikuttaa lapsia, nuoria ja aikuisia, mutta pitkät peli- ja treenimatkat vaativat myös tukijoukoilta paljon. Näimme tässä luontevan linkin jalkapalloilun ja Volkswagenin välillä. Erityisesti suomalaisille jalkapalloilijoille Huuhkajat on suuri esikuva, ja kesällä 2021 kaikkien aikojen suomalainen jalkapallohuuma kulminoitui Huuhkajien ensimmäisiin EM-kisoihin.
Loimme ajankohtaisen, tunteita herättävän ja suomalaisia puhuttelevan monikanavaisen kampanjan, joka kohosi lopulta kaikkien aikojen menestyksekkäimmäksi Volkswagen-kampanjaksi Suomessa.
Tulokset
Merkkipreferenssi
Autoilubarometrissä Volkswagen nousi Suomen halutuimmaksi automerkiksi kesä-elokuussa 2021.
Autojen konfiguroinnit
Kuluttajat houkuteltiin verkkopalveluun rakentamaan unelmiensa autoa.
Kaupalliset mittarit
Uusien Volkswagenien tilaukset kasvoivat 38 %. Tehtyjen tarjousten määrä kasvoi 28 %.
Monikanavaisesti kohti konversiota
Monikanavaisessa kampanjassa yhdistettiin perinteistä mediamainontaa, sosiaalista mediaa ja taktista online-mainontaa.
Volkswagen Huuhkajat -kampanja huomioitiin helmikuussa 2022 Effie Awards -kisan shortlist-sijoituksella Tuotteet ja palvelut -kategoriassa.
Kiinnostuitko?
Kaikkea strategiaosaamisesta tuotantoihin
Meillä kohtaavat äärimmäisen vahva liiketoimintalähtöinen strategia- ja konseptiosaaminen sekä markkinointitoimenpiteiden huippulaadukas toteutus kanavasta riippumatta.
Monipuoliset hybridiosaajat
Asiantuntijamme hallitsevat strategialähtöisen brändityön, luovan tarinankerronnan sekä monikanavaisen markkinointiviestinnän huikeaa teknologia- ja tuotanto-osaamista unohtamatta.
Luotettava ja sitoutunut kumppani
Palvelussamme korostuvat asiakkaidemme mukaan sitoutuneisuus, hyvä hinta-laatusuhde sekä markkinoiden kärkeä oleva projektijohto. Ei hullummin sanottu heiltä.
Sami Puutio
Vice President