Nitro auttoi perinteikästä SOS-Lapsikylää matkalla kohti uutta ja suunnitteli brändi-ilmeen Perhepalvelut Ruorille – SOS-Lapsikylän omistamalle lastensuojelupalveluita tuottavalle yhteiskunnalliselle yritykselle, jonka toiminnan tuotot ohjataan lasten ja perheiden hyväksi. Visuaalisesta identiteetistä tuli omistajansa näköinen, helposti lähestyttävä, ihmisen kokoinen, lempeä ja arvokas.
Visuaalinen identiteetti
Brändistrategian konsultointi
SOS-Lapsikylän lastensuojelupalveluilla on pitkä, yli 60 vuoden historia. Samoja laadukkaita, lasten etu edellä tuotettuja palveluita tarjotaan nyt uuden nimen alta. Perhepalvelut Ruorille haluttiin ilme, joka erottaa sen omaksi kokonaisuudekseen myös visuaalisesti. Kansainvälisistä kilpailijoistaan poiketen Perhepalvelut Ruorilla on sekä Yhteiskunnallinen yritys että Avainlippu-merkki, sen voitto on meidän kaikkien voitto; hyvinvoivat lapset ja perheet.
Yhteistyössä asiakkaan kanssa syntyi visuaalinen identiteetti, joka välittää yrityksen tarinaa; rohkeutta olla lapsen puolella, uskoa parempaan huomiseen ja vastuullisuutta, joka näkyy jokaisessa kohtaamisessa. Nimen inspiroima logo sai ripauksen toivottua leikkisyyttä ja lämpöä, joka näkyy myös graafisissa elementeissä.
Jenni Blomberg, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, SOS-LapsikyläUudessa brändi-ilmeessä on samaa voimaa kuin työssämme. Visuaalisuus pystyy kantamaan myös vaikeita aiheita lempeästi ja arvokkaasti, lämpöään menettämättä. Pidän erityisesti siitä, miten graafinen maailma on samaan aikaan sekä tunnistettava että leikkisä. Se on helposti lähestyttävä ja ihmisen kokoinen.
Lopputulos tuntuu omalta. Brändi-ilme ei ole vain visuaalinen projekti, vaan osa sitä tarinaa, jonka haluamme kertoa.
Näemme brändin kokonaisuutena, jossa jokainen kohtaaminen on mahdollisuus kuljettaa asiakasta kohti haluttua lopputulosta. Suunnittelemme, toteutamme ja operoimme brändisi digitaaliset kohtaamiset saumattomasti ja tehokkaasti – asiakaspolun koko matkalla.
Liiketoimintakriittisyys on toimintamme ytimessä
Toimeksianto ja asiakkaan liiketoiminnalliset tavoitteet ohjaavat kaikkea tekemistämme. Olipa kyse laajasta verkkopalvelu-uudistuksesta tai ketterästä kampanjasta, tavoitteet on sidottu strategiaan. Mittaaminen varmistaa, että suunta on oikea.
Asiakas on kuskin paikalla – Nitro luottokartturina
Lähestymistapamme on yksinkertainen: etsimme yhdessä asiakkaan kanssa oikean ratkaisun, joka tuo tuloksia ja vaikuttavuutta.

Chief Operating Officer